Pâine din faina de orez si sorg

Pâine din faina de orez si sorg

Este greu sa faci paine fara gluten, fara ou si fara pre-mixuri de fainuri. Pe cele din urmă, eu le împart in doua categorii: prima categorie, mixurile bazate pe amidon si a doua, mixurile care conțin un produs la care M. are alergie. Desi in rețetele de pâine si prăjituri mai adaug si amidon, procentul este foarte mic, nicidecum nu ar fi pe primul loc in lista de ingrediente. Așadar evit mixurile de fainuri fara gluten gata cumpărate.
Pâinea de azi a iesit buna si la gust si la textura.
Ingrediente:
300g faina orez brun
200g faina sorg rosu
100g amidon cartofi
8g drojdie (eu folosesc Doves Farm)
10g sare
19g tarate de psyllium
45g ulei
3g vitamina C praf (sau o lingurita oțet )
aprox 800ml apa călduță
Am amestecat ingredientele uscate bine, apoi am adaugat o parte din apa si am framantat aluatul. Trebuie sa fie legat si nu foarte dens, la nevoie mai adaugati apa. Prefer sa nu adaug toata apa de la inceput pentru a fi sigura ca nu e prea multa. De data asta, am folosit 800ml apa. Apoi am încorporat uleiul.
Aluatul l-am lasat la crescut in castron, acoperit cu folie alimentara. Dupa aprox o ora, am transferat aluatul pe o folie de copt pe care am pus-o in castron. Am intentionat sa coc painea in oala de fontă si, pentru a fi sigura ca se transfera usor aluatul in oala de fonta încinsă, am preferat ca a doua dospire sa fie in hartie de copt.
Oala de fonta, cu capac, am lasat-o in cuptor in timp ce s-a preincalzit la 230°C. Cand temperatura a ajuns la 230°C, am scos (cu grija) oala si am transferat aluatul in ea. Am copt painea cu capac 20min, apoi fara capac la 200°C inca 30-35min.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu