Pâine din soriz / sorg

Pâine din soriz

Am aflat de curand, de pe Facebook, de un producător, din Republica Moldova, de făină din soriz/hibrid de sorg. Ei ii spun soriz, face parte din familia Sorghum. Am comandat, acum sa vad ce fac cu ea. In principiu, eu vreau sa reduc cantitatea de mei din meniul zilnic, ma îngrijorează posibilul efect asupra tiroidei. Mentionez ca mei folosesc sub forma de faina la paine, 4zile din 7 si cam o data pe saptamana cereala fiartă, cu fructe la micul dejun.
Asadar, paine din soriz:
Ingrediente:
350g făină soriz
150g făină mei
15g tărâțe psyllium
15g făină in
8g sare
6g drojdie
Apa calda cat cuprinde, aprox 600ml
Cum am facut? Am amestecat bine fainurile, taratea si drojdia (asa recomanda producatorul pentru drojdie). Am adăugat apoi apa, treptat pentru a vedea consistenta aluatului. Aluatul este o idee moale, nu este legat ca cel de paine din grau, dar ar putea fi totusi intins in foaie.
Am acoperit castronul cu folie alimentara si am lasat cca o ora la crescut. Apoi am transferat aluatul in tava dreptunghiulară, cu hartie de copt, am acoperit si lasat inca 45min la crescut.
Am copt timp de 50-60min in cuptorul pre-incalzit la 200°C, cu abur.
image
Rezultatul este mulțumitor, paine care se feliaza usor, coaja nu este excesiv de tare. Cu siguranta se poate si mai bine, momentan ma declar mulțumită ca pot reduce cantitatea de mei din meniu.
(am primit de la producator certificat cu valori nutritionale, nu am solicitat sigla „gluten-free”, nu avem intoleranta la gluten).

sursa: https://viatacualergiialimentare.wordpress.com/2016/02/17/paine-din-sorgsoriz/

producator faina sorg: Produse din Sorg fara Gluten
https://www.facebook.com/FaraGlutenFabricatInMoldova/
@FaraGlutenFabricatInMoldova
Sună +373 692 92 999

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu