PLACINTA RAPIDA CU MERE SI CEREALE


PLACINTA RAPIDA CU MERE SI CEREALE

O reteta de placinta cu mere foarte simpla, foarte usor de facut, nici nu stiu cum sa o numesc, placinta, baton de cereale? Am facut aceste batoane de cereale cu mere intr-o joaca, am gasit reteta pe internet si am probat-o (eh, am mai modificat cate ceva!) mai mult din curiozitate, dar rezultatul… e cel putin interesant:

placinta rapida cu mere, reteta placinta rapida cu mereTimp de pregatire:  ore
Timp de gatire:  ore
Timp Total:  ore
Numar portii: 10 portii
Grad de dificultate: redus

Ingrediente Placinta rapida cu mere si cereale:
  • 150 de grame de fulgi de ovaz
  • 170 de grame de zahar brun
  • 250 de grame de faina
  • 180 de grame de unt
  • 1 varf de cutit de praf de copt
  • 1 varf de cutit de sare
  • 2 mere mari (sau 3 mai mici) dintr-un soi acrisor (eu am folosit granny smith)
  • zeama de la 1/2 de lamaie
  • 1 lingurita de scortisoara
  • 120 de grame de zahar
  • 1,1/2 linguri de amidon alimentar
  • 1 lingura de esenta de vanilie
  • 130 de ml. de apa
  • optional: ceva nuci, 1-2 linguri de fulgi de porumb, stafide etc.
Preparare Placinta rapida cu mere si cereale:
Intr-un bol se amesteca faina, sarea, praful de copt, zaharul brun si fulgii de ovaz. Daca folositi 1-2 linguri de nuci sau alte adausuri optionale, acum e momentul sa le adaugati si pe ele (eu am pus in plus niste fulgi de porumb, ca sa fie mai crocant amestecul).

batoane de cereale cu mere 1
Se amesteca bine de tot ingredientele uscate, apoi se rad deasupra, prin razatoarea cu gauri mari, 150 de grame de unt rece.
batoane de cereale cu mere 2
Se incorporeaza untul in ingredientele uscate cu furculita sau cu ajutorul unui cutit de patiserie, pana cand amestecul capata un aspect nisipos. Da, va arata uscat, insa asa trebuie sa fie, sa nu fiti tentati sa adaugati unt in plus sau lichide.
batoane de cereale cu mere 3
Ceva mai mult de jumatate din acest amestec (sa zicem 60 %) se toarna intr-o tava nu prea mare (eu am folosit forma mea de silicon de 25/20 de cm.) si se preseaza bine de tot intr-un strat compact.
batoane de cereale cu mere 4
Merele se curata de coaja si de casuta semintelor, se taie in felii subtiri si se stropesc cu zeama de lamaie. Se aseaza feliile de mere intr-un strat uniform deasupra stratului de la baza, apoi se presara cu scortisoara.
batoane de cereale cu mere 5
Se amesteca intr-o craticioara zaharul (120 de grame, eu zic ca merge chiar si mai putin) cu amidonul. Se adauga apa rece, se omogenizeaza foarte bine sa nu ramana cocoloase si se pune craticioara pe foc, amestecand continuu pana cand fierbe si se ingroasa. Se adauga la aceasta compozitie esenta de vanilie si untul ramas (30 de grame), apoi se toarna deasupra merelor.
batoane de cereale cu mere 6
Deasupra se distribuie restul amestecului de faina si cereale si se preseaza usor (cat e posibil, ca sa nu se deranjeze stratul de umplutura).
batoane de cereale cu mere 7
Tava se da la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius, pentru 45 – 50 de minute, pana cand deasupra prinde o crusta usor rumenita.
batoane de cereale cu mere 8
Se lasa sa se raceasca in tava complet, apoi se taie in patrate/dreptunghiuri dupa plac. Eu am lasat-o cam 2 ore, dupa aceea am taiat-o, prima impresie nu a fost stralucita, cu toate ca avea un gust bun de placinta cu mere, mi s-a parut prea sfaramicios blatul de cereale. A doua zi insa a devenit perfecta, asa ca am pozat-o azi dis-de-dimineata cu hotararea ca merita sa v-o arat si voua.
batoane de cereale cu mere 9
Sursa retetei aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu